S'acaba l'any i en comença un de nou. I és clar, tant l'any que comença, com el que acaba, com la vida mateixa, poden tenir tantes cares i versions com els hi volguem trobar.
Òbviament aquesta reflexió va lligada a la imatge que volia penjar avui, que pertany a una campanya publicitària realitzada a Alemanya. M'ha fet molta gràcia i havia de cercar-li un text amb què acompanyar-la, penso que es relacionen força bé.
Va ser descobrir-lo i entrar a la seva pàgina web! Es tracta d'un fotògraf que capta imatges reals ja existents però muntades amb peces de Lego. Ell mateix en fa la composició.
Si entreu a la seva pàgina web hi trobareu d'altres imatges famosos, i també escenes divertides on els Lego en son els protagonistes.
Sant Petersburg és una ciutat, segons em va donar la impressió, molt gran, amb moltes distàncies i molt grisa. Val a dir que a finals de novembre era més blanca que altra cosa, amb poca llum i molta neu...
Deu ser per tot això que m'ha sorprès tant veure tants espais diferents de la ciutat en tan poc temps i amb tant de color. M'ha meravellat!
Així és com es titula i espresenta una exposició sobre arquitectura a França. La veritat és que és una manera molt poc tradicional de presentar-la i per tant, de captar l'atenció de fins i tot aquells qui abans no s'interessaven per aquest sector.
Tots tres anuncis estan totalment influenciats per la interacció de l'usuari amb certs temes d'actualitat, cercant diferents targets i escenaris. Els dos primers estan basats en un mateix principi: la interacció tàctil amb interfícies d'usuari.
D'una banda, Land Rover mostra el seu cotxe dins d'una mena de pantalla tàctil gegant mitjançant la qual es va personalitzant l'interior del cotxe o, fins i tot, el paisatge, sempre d'una manera elegant.
D'altra banda, Michelob ens planteja la vida com si funcionés igual que una pantalla tàctil, on nosaltres decidim, què, com i quan, de forma divertida i intel·ligent, cercant sempre el que és millor que el que teníem anteriorment.
Finalment, Nissan ens presenta una interacció força estranya. Un món on tot va amb benzina, que no està tan relacionat amb els altres dos vídeos però que igualment val molt la pena veure; a mi m'ha fet reflexionar sobre la interacció, sobre com funcionen les coses i, sobretot, al voltant de la gran quantitat d'energies de tipus molt diferents que podem arribar a malgastar durant un únic dia.
Estem davant d'un arbre de Nadal interactiu. Funciona d'acord amb els missatges que li envien diferents usuaris de la xarxa. Així, si envien missatges des de les xarxes socials, les bombetes seran blanques, des de la seva pròpia pàgina web seran blaves, des de blocs i forums seran vermelles, i des dels mitjans de comunicació seran verdes.
D'aquesta manera, com més missatges enviï la gent, més brillarà l'arbre.
He trobat un conte de nadal a la xarxa. Sí, però no el típic conte de Nadal, sinó un de molt original realitzat amb stopmotion, on el protagonista és un aspirador. És una manera alternativa de veure el Nadal, tot i que el rerefons, no deixa de ser el mateix...
Tot i que jo no estat mai gaire nadalenca, aquest any potser ho estic més que de costum... I donat que avui és Nit de Nadal, vull compartir amb vosaltres alguns vídeos simpàtics, més nous i més antics, que podeu compartir amb els vostres, tot i alguns ser anuncis publicitaris, per desitjar-los una bones festes, o simplement distreure'ls una estona. La majoria estan en anglès, de manera que demano disculpes als qui no parlin aquesta llengua... :(
S'apropa el Nadal, teniu un sopar especial i us tocar dur les postres? Tots sabem que el que puguem fer casolà és sovint molt més apreciat que el que puguem arribar a comprar a la pastisseria, de manera que avui us deixo un vídeo que m'ha deixat sense paraules.
Es tracta d'una recepta de cuina que promociona precissament la mateixa recepta per tal que Dee, la nòvia del qui l'ha realitzat, Alan Travers, guanyi un concurs de cuina irlandès. Mitjançant stopmotion veiem com la recepta es "fa sola", realment equival a moltes hores de cafès, tal i com afirma Alan...
Arriba el Nadal i ja fa temps que patim la campanya nadalenca, plena d'anuncis d'empreses que no ens tenen acostumats a publicitar-se durant la resta de l'any.
D'una manera més que original FedEx presenta les seus serveis de transport per tot EEUU. És un anunci "una mica lila" pel meu gust i, per tant, podría dir-se que també molt corporatiu.
Aquest curtmetratge d'animació ens presenta una tercera dimensió impressionant sense necessitat d'ulleres o pantalles especials. Les seves imatges tenen tal profunditat que tindrem la sensació d'endinsar-nos en el seu món només clicant el botó de reproducció. Enhorabona a LeMob i al seu director i animador Neil Stubbings!
El passat dia 10, com molta altra gent arreu del món, vaig visualitzar el Clàssic que va jugar-se al Santiago Bernabeu. No vaig poder ser al camp, de manera que vaig visualizar-lo per TV3, on a la mitja part van passar un anunci especial d'Audi per aquesta ocasió.
Fa dies que volia penjar-lo al bloc, la veritat és que primer no li vaig parar gaire atenció, però a miad que anava avançant, cada vegada m'agradava més i, finalment, em va sorprendre! Us recomano que el mireu sencer, jo el trobo molt original.
Audi posa cara a cara el Barça i el Madrid de nou, però mitjançant els seus cotxes. Podria dir-se que es tracta d'un partit molt ben jugat, amb rapidesa, risc, intel·ligència, competitivitat i esport, com el que tot espectador voldria viure davant d'un partit d'aquest nivell. Sense cap dubte és una molt bona metàfora, que acaba amb un gest d'amistat, que potser tots dos clubs, fora del camp, podria aplicar-se...
Oreo anuncia les seves galetes Cakesters a Canadà d'aquesta simpàtica manera. Com sempre, n'hi ha de més simpàtics i de menys. Jo personalment em quedo amb el de Blowfish!
DSAL són les sigles de "Don't Swim After Lunch (No Nedis Després de Menjar) i és el nom que porta aquest curtmetratge que sense cap mena de dubte té una gran base creativa.
Avui us porto un vídeo que m'ha encantat. És preciós. I és que segurament tots haureu vist mil jocs tipogràfics. Bé, jo n'he vist molts, però trobo que els d'aquest vídeo estan especialment molt ben lograts.
Què passa quan un té i l'altre no? Els nens, que sovint acostumen a ser un tant egoistes, aquí ens sorprenen compartint el seu berenar.
Una bona manera de conscienciar els adults sobre la fam al món, oi? Ja ho diuen que de vegades els més petits són els qui ens han d'ensenyar les coses als adults...
Us presento un conjunt de vídeos que ens mostren diferents de fer una societat més divertida i, a la vegada, fa que ens comportem d'una manera més positiva, de cara a la resta de la societat.
Ja fa dies vaig comentar un anunci de Toyota que no ens deixava indiferents. Avui, porto la nova promo del Toyota Prius. Està clar que estan cercant un nou target i que intenten trobar-lo mitjançant l'animació.
Us presento una antipublicitat alternativa realitzada per Papanatos en referència als smartphones. No sé quina és la finalitat real d'aquest vídeo, però com a mínim, arrenca un somriure...
Us presento dos robots ben alternatius. El primer i, probablement, més avorrit que el segon, és un robot que pinta quadres en funció dels sons d'ambient als que s'exposi.
El segon, en canvi, és un robot que es dedica a passejar per l'entorn i captar, tant mitjançant càmera com mitjançant la conversa, històries dels qui l'envolten. Aquest és obre del MIT i es diu Boxie.
Sí, heu legit bé el títol. S'estan instal·lant màquines que fan Lay's, com les d'aquest anunci, en supermercats mexicans. Creieu que aviat en tindrem aquí? Ha de ser curiós poder seguir el procés de ben a prop... A més a més, és una manera ben original de fer publicitat de la marca!
D i D, sí. Data and Design. I és que una de les coses més complicades que existeixen en el món del disseny és la infografia, és a dir, mostrar qualsevol tipus d'informació gràficament.
Aquest vídeo mostra la importància d'aquest petit-gran món, que molts creuen tan fàcil i que a d'altres ens dóna de menjar gràcies al fet de tenir els coneixements necessaris per solucionar els misteris que comporta.
Espero que aquest vídeo arribi a aquells qui diuen: "Ostres, jo creia que li donaves a un botó i es feia sol..." Sí, senyor, com les gràfiques del Word però amb la forma que un vol!
Avui vull presentar aquest magnífic time lapse basat en l'aigua i els diferents reflexes que crea. La veritat és que l'aigua i el seu moviment són una de les coses més impressionants que existeixen: mai repeteix els seus moviments, sempre és diferent i mai para, mai es queda quieta, sempre s'expressa, per poc que pugui ser.